Wśród narzędzi, które mają ułatwić prowadzenie biznesu i wspierać generowanie oszczędności, wymienić można karty paliwowe. Jak działają i jak wybrać kartę paliwową, która spełni oczekiwania firmy?

Dla nikogo nie jest tajemnicą, że posiadanie floty samochodowej wiąże się z wysokimi kosztami zakupu paliwa. Nie da się ich całkowicie wyeliminować, ale można je znacząco obniżyć. Wydatki da się zoptymalizować m.in. dzięki kartom paliwowym. Co ciekawe, nie tylko z tego względu warto o nich pomyśleć.

Karty paliwowe dla małych i średnich firm – wstęp

Na karty paliwowe może zdecydować się każda firma, niezależnie od tego, jak duża jest jej flota. Posiadacze kart paliwowych mogą liczyć na preferencyjne stawki na określonych stacjach paliwowych. Biorąc pod uwagę wielość przemierzanych kilometrów, nawet kiedy jest to mała flota pojazdów, oszczędności są spore. Jednak karty paliwowe dla małych i średnich firm to również preferencyjne ceny także na inne produkty znajdujące się na stacji paliwowej, czy możliwość zarezerwowania miejsca na parkingu. Karty paliwowe mogą posiadać na przykład właściciele flot kurierskich, transportowych, elektrycznych i aut firmowych.

Karty paliwowe — narzędzie do efektywnego zarządzania wydatkami na paliwo

Karty paliwowe dla małych i średnich firm to w pierwszej kolejności generowanie oszczędności, ale pozwalają na szerszą kontrolę wydatków związanych z zakupem paliwa. Każdy pojazd ma swoją własną kartę paliwową, a na niej są indywidualnie przypisane limity. Już samo to stanowi element kontroli nad wydatkami, bo zapobiega nadużyciom. Zarządzanie wydatkami na paliwo wspiera dokładne raportowanie. Wszystkie transakcje są zapisywane, a następnie podczas generowania raportów dostępne są kompletne informacje dotyczące daty czy kwot, co daje możliwość monitorowania tego, jak z kart korzystają poszczególni kierowcy.

Jak wybrać idealną kartę paliwową dla firmy?

Ponieważ karty paliwowe dla małych i średnich firm cieszą się rosnącą popularnością, nie brakuje dostawców proponujących tego typu rozwiązania. Co więc wziąć pod uwagę podczas wyboru? Najpierw należy zweryfikować potrzeby firmy. Nawet jeśli jest to mała flota pojazdów, warto określić, ile samochodów będzie korzystało z kart, jakie będzie zużycie paliwa i przeanalizować, jakie warunki mogą zaproponować dostawcy. Zarządzanie wydatkami na paliwo obejmuje także śledzenie i optymalizację tras. W części przypadków istnieje możliwość zintegrowania kart paliwowych z systemami do zarządzania flotą.

Inną kwestią jest to, by z karty można było skorzystać na wielu stacjach paliwowych. Najlepiej stawiać na karty paliwowe dla małych i średnich firm dostawców, których stacje są nie tylko na terenie Polski, ale i za granicą, co jest szczególnie istotne, jeśli mała flota pojazdów należy do firmy prowadzącej biznes na arenie międzynarodowej. Przykładem renomowanego dostawcy jest Shell. Proponuje dobre warunki, firmy korzystające z kart mogą liczyć na szereg profitów. Ponadto Shell jest znaną i cenioną marką, a stacje paliwowe znajdują się w całej Europie. Więcej na ten temat znaleźć można na stronie https://www.shell.pl/klienci-biznesowi/karta-paliwowa/karta-paliwowa-dla-malej-firmy.html

Podsumowanie

Karty paliwowe dla firm to dobre rozwiązanie, co wyraźnie widać po bliższym przyjżeniu się tej usłudze. Dzięki nim zarządzanie wydatkami na paliwo jest znacznie prostsze, a ponoszone koszty będą niższe. Wystarczy dobrze zastanowić się nad tym, jaką kartę wybrać, by firma szybko zwiększała oszczędności.

[Artykuł sponsorowany]